Jak často dostáváte nesrozumitelné e-maily?

5.11.2025
Na dnešním webináři o srozumitelném psaní jsem se na to ptal zaměstnanců jedné velké pojišťovny.

Otázka zněla nějak takhle:

Stává se vám, že dostanete mail, kterému nerozumíte a musíte se doptávat? Nebo si tipnout, co tím chtěl básník říct?

Uznávám, otázka to byla trochu návodná. Přesto mě celkem překvapilo, jak moc se účastníci shodli.

Většina odpovědí byla v duchu:

✅ Jo, často.

✅ Skoro pořád.

✅ Ano, denně.

✅ Nejpozitivnější odpověď zněla: Občas.

Podle studií si 23 % mailů vyžaduje nějaké upřesnění. Což je, abych to tak nějak kultivovaně zhodnotil, celkem dost.

Máte to u vás ve firmě nebo na úřadě jinak? Gratuluju!

Máte to stejně? Tím pádem asi tušíte, kolik času, peněz (a nervů) vás to stojí.

S Martinem Kavkou vám rádi pomůžeme s tím něco udělat.

Nebude to hned a nepůjde to samo. Ale první změny můžeme společně odstartovat během pár týdnů.

Náš workshop „Jak psát, aby to fakt četli“ je ideální začátek.

Kliknutím na „Povolit cookies“ souhlasíte s ukládáním cookies na vašem zařízení. Neznamená to žádné sledování ani nevyžádanou reklamu, jen mi to pomůže s hladkým chodem webu.