Napíšu vám texty s lidskou tváří
Nechcete být další z řady mladých, dynamických společností, které nabízejí komplexní realizaci služeb v oboru XY?
Říkáte si, že vašim budoucím zákazníkům je nejspíš úplně jedno, jakou máte filozofii nebo poslání?
Unavuje vás tvrdit, že jste spolehlivým partnerem v oblasti zavlažování, marketingových služeb nebo čištění oděvů?
Pokud ano, myslím, že si budeme rozumět. Moje textařská disciplína se totiž jmenuje:
Nejdřív jedno doznání: Nejsem ani nový David Ogilvy, ani jiný marketingový mág. Znám pravidla copywritingu, ale zázraky na počkání nemám v repertoáru.
Než ale naštvaně prásknete prohlížečem, udělám vám nabídku: Co byste řekli na texty psané přístupnou češtinou? O co kráčí?
O srozumitelné a čtivé texty, které k vašim čtenářům promluví jejich jazykem
O texty bez tisíckrát obehraných copywriterských klišé
O texty psané podle zásad plain language
Jak se pozná „plain language“?
krátké věty, pochopitelné na první přečtení
jednoduchá slovní zásoba
přehledný a dobře strukturovaný text
zásadní informace, bez slovního balastu
minimum odborných termínů (jen ty nezbytné)
žádný firemní žargon
trpný rod v množství menším než malém
lidský a přístupný tón
Čtenáři rychle najdou, co hledají. Pochopí, co jim říkáte a co po nich chcete. Potěší je, že s nimi mluvíte lidsky a bez zbytečných omáček.
Vy ušetříte čas, protože nebudete muset tolik vysvětlovat. Snáz dosáhnete svých cílů. A čtenáři vás budou milovat.
Ideálně všechny :-) Přístupná čeština ale rozhodně sluší třeba:
produktovým a prodejním stránkám
profilům na sociálních sítích
formulářům a dotazníkům
mikrotextům (chybovým hláškám, navigačním textům apod.)
PR článkům
návodům a manuálům
automatickým e-mailům
direct mailům
informačním textům v off-line prostředí
Prostě všem textům, na kterých by mělo být vidět, že je psala lidská bytost s cílem oslovit jiné lidské bytosti. A ne napůl porouchaný generátor marketingových floskulí.
Hodně samozřejmě záleží na tom, do jakých textů se společně pustíme. Ale radši vás připravím na to nejhorší :-)
Zvlášť u rozsáhlejších počinů budu na začátku stejně otravný jako ostatní copywriteři. Budu mít asi tak bambilion všetečných otázek, pomocí kterých mimo jiné zjistím:
kdo jste a co nabízíte
v čem se váš produkt/služba liší od ostatních
proč je vaše nabídka tak skvělá
jakou cílovou skupinu byste rádi oslovili
kdo jsou vaši současní klienti
jak s nimi mluvíte a jak s nimi CHCETE mluvit
na co se vás často ptají a co jim nebývá jasné
čeho chcete daným textem dosáhnout
No a pak už to bude na mně:
Tlustou červenou fixou si zapíšu cíl textu.
Z dostupných informací vyberu ty klíčové.
Promyslím strukturu.
Začnu psát, mazat, přepisovat a ještě jednou přepisovat.
Přesvědčím se, že text míří nejkratší cestou z bodu A do bodu B.
Text vám pošlu a poprosím o zpětnou vazbu.
S využitím vašich postřehů text doladím.
Od několika stokorun za mikrotexty až po nižší desítky tisíc za kompletní otextování webových stránek.
Odhad ceny ode mě dostanete hned potom, co si ujasníme rozsah prací. Cena vychází z mojí hodinové sazby (990 Kč).*
*Ceny jsou konečné (nejsem plátce DPH).
Chápu. Tak víte co? Napište mi.
Pošlete mi pár svých textů nebo odkaz na ně (za absolutní mlčenlivost ručím). Řekněte mi, koho chcete oslovit a čeho chcete dosáhnout.
Nezávazně a zdarma vám udělám základní analýzu. Dozvíte se:
jestli váš text odpovídá zásadám plain language
kde jsou jeho případná slabá místa
co by se s tím dalo dělat
kolik by to stálo (v ekonomické i plnohodnotné variantě)